Počet zobrazení stránky

pátek 29. ledna 2021

Dort pro filatelistu


 





Piškotové těsto:
8 vajec
320 g krystalového cukru
400 g mouky( hladká a polohruhá napůl)
1 prášek do pečiva
110 g oleje
šťáva z půlky citronu
Bílky ušleháme s cukrem do husté pěny, pak zašleháme žloutky, olej a citronovou šťávu, nakonec vmícháme mouku s práškem do pečiva.
Krém:
600 ml mléka
2 vanilkové pudingy
1,5 másla
cukr podle chuti
rum podle chuti
Z pudingových prášků a mléka uvaříme puding a necháme ho zchladnout. Máslo vyšleháme s cukrem a zašleháme puding, dochutíme rumem.

Boky dortu jsou z tmavé a bílé čokolády. Na pruh papíru na pečení jsem nastříkala tmavé čárky a po zaschnutí jsem celý pruh papíru potřela rozehřátou bílou polevou, mírně zaschlou čokoládu jsem s papírem přiložila k boku dortu potřeného krémem. Po úplném ztuhnutí čokolády jsem papír sloupla.

Vrchní část dortu je z domácího marcipánu.


1 komentář:

Moje bohyšky